TR EN

İYİ BİR UYKU İÇİN

25.10.2017 12:35:12

 

• Uyku zamanlarınızı kaçırmayın. Düzenli uyku saati uykusuzluk sorununa en önde gelen çözümdür.
• Uyku Saatlerinizi değiştirmeyin. Uyku ritminizin bozulmaması için her gün ve haftasonları bile yatma ve kalkma saatlerinizde düzenli olun.
• Olabildiğince erken yatın. Vücut kendini yenilemeyi gece 23:00 - 01:00 saatleri arasında yapar.
• Uykunun sağlıklı olması ve yeterince dinlenmek için erken kalkın.
• Yeni yıkanmış yastık ve çarşaflar gevşemenize ve sakinleşmenize yardımcı olur.
• Yastığı mutlaka kabartın. İdeal yastık, yumuşak, fazla yüksek olmayan, boynunuzu destekleyen, anti alerjik ve yıkanabilir özellikte olan yastıktır.
• Her gün en az 30 dakikalık düzenli egzersiz yapın. Düzenli uyku için en verimli egzersiz saati sabah saatleridir.
• Yatmadan önce ılık duş alın.
• Yatmadan önce bir şeyler atıştırmayın. Özellikle karbonhidrat ve şeker içeren yiyecekler uykuda kan şekerinizin düşmesine ve uyanmanıza neden olur.
• Mutlaka bir şeyler yemek istiyorsanız meyve yiyebilirsiniz. Meyveler beyinde, Trytophan (Calmin Chemical) “Rahatlatıcı kimyasal” adı verilen serotonin maddesinin salgılanmasını sağlamaktadır.
• Kafein almayın. Öğlenden sonra içilen kahve bile gece uykunuzun kaçmasına neden olabilir.
• Alkolden kaçının. Bu tür içeceklerin etkisi geçince uykuya dalmak zorlaşır. Alkol derin uyku evresine geçmeyi zorlaştırır. Uyarıcı etkisi olan ilaçlar kullanmayın.
• Hassas olunan ya da olumsuz etkileyen gıdalardan uzak durun.
• Kilo verin, fazla kilo gece uykularını olumsuz etkiler.
• Son sıvıyı yatağa girmeden en az 2 saat önce alın. Böylece gece kalkışlarınızı en aza indirmiş olacaksınız.
• Sizi rahatlatacak bir şeyler okuyun.
• Yatak odasında elektromanyetik cihazlar bulundurmayın. Olabildiğince karanlıkta uyuyun. Eğer odada ışık olursa 24 saatlik vücut ritmi, melotonin ve serotonin üretimi bozulabilir. Yatak alırkenüzerine oturarak değil mutlaka yatarak deneyin.
• Alacağınız Yatağın boyunuzdan 10-15 cm uzun ve kilonuza uygun olmasına dikkat edin.
• Yattığınız zaman beden kan dolaşımınız her yere aynı oranda yapılabilmelidir. Çok sert yatakta kan dolaşımı tam olmaz ve beynimiz sinirleri uyararak hareket etmemize neden olur. Bu kesintiler uyku kalitemizi büyük ölçüde etkileyecektir.
• Ancak çok yumuşak yataklar ise omurga çizgimizin bozulmasına neden olacaktır. Bel, göğüs, sırt, baş gibi bölgesel noktalarda beden ağırlığımız yatağın formunu bozacak kadar yatağa gömülüyorsa, uyuma sırasında omurga normal çizgisini kaybedecektir. Bu durum bir süre sonra omurga, bel ve boyun ağrılarının başlamasına neden olacaktır.
• Kullanılan sistemi mutlaka sorun. Bedeni sararak desteklediği için giydirme yay sistemini tercih edin.
• At kılı, hindistan cevizi ve lateks gibi organik ürünler, viscoelastik ve PU lateks dolgu malzemeleri rahat bir uyku sağlar. Dolgu malzemelerinin yoğun olması da bedenin yatak tarafından desteklenmesini ve dolayısıyla kaliteli bir uykuyu sağlayacaktır.
• Geniş dokulu, gözenekli, sıkı dokunmuş ve üzerinde yeterli sayıda hava deliği olan yataklar uyku sırasında sağlığımızı tehdit eden maytlardan bizi koruyacaktır.
• Yatağınızı bazaya uydurmak yerine bazayı yatağınıza uygun seçmeye çalışın. Bu iyi bir uyku için daha sağlıklı bir seçim yapmanızı sağlar.
• İyi bir yatak yaz-kış ideal sıcaklığı koruyabilmelidir. İdeal ısıdaki yatak, rahatlatıcı, dinlendirici ve sakinleştiricidir.
• Alacağınız yatağın antibakteriyel ve antialerjik özellikte olmasına dikkat edin ve mutlaka garanti belgesi isteyin.

Test

Form Gönderimi

Tamam

Ankara Bölge (Fabrika)
Ankara Yatak ve Kapitone Sanayi ve Ticaret A.ş 1. Organize Sanayi Bölgesi Oğuz Cd. No: 10 (06935) Sincan/Ankara/TÜRKİYE

Tel: +90 312 267 0 267 (pbx)
Fax: +90 312 267 13 83




Markalarımız
Copyright © 2010-2013 Laressa. Tüm hakları saklıdır.
Web Tasarım Teknobay